Komplexní web SEO analýza musí pamatovat i na rychlost načítání webové stránky.

Opomíjená rychlost

K těm opomíjeným strategickým segmentům oblasti web SEO analýzy je rychlost načítání webové stránky. V současné době je hodnotícím kritériem poměrně značným a obecně platí, že bleskově načítané webovky mají úspěch nejen samy o sobě vůči lidem, které již nepatrná brzda snadno odradí, ale i pro vyhledávače.
stroj na optimalizace.jpg
Každá sekunda navíc totiž tvoří exponenciální nárůst pravděpodobnosti opuštění webu potenciálním zákazníkem (zájemcem). Statistika je v tomto případe neúprosná. U webů načítaných do tří sekund je pravděpodobnost jejich brzkého opuštění jen 30 procent. U délky načítání 5 sekund je to již 90 procent, u šesti sekund je to 108 procent a 10 sekund načítání naroste až na 123 procent.
Pamatujte také na to, že více než polovina uživatelů používá prioritně chytrý telefon na prohlížení webových stránek, a že každá dlouhá odezva je nasměruje k přechodu jinam, zpravidla ke konkurenci. Zaměřte se na změnu velikosti obrázků a multimédií, zkontrolujte pluginy – vypněte je nebo vyměňte, upravte zdrojový kód, využijte nabídku některého z rychlejších webhostingů a především používejte responzivní šablony, aby se stránky načítaly jak na desktopovém monitoru, tak i na displeji chytrého telefonu.
google a seo.jpg

Co znamená RankBrain

Jedná se o specifický algoritmus vyhledávače Google, který weby řadí do tabulky obliby podle toho, jak se návštěvníkům u vás líbí, nebo naopak nelíbí. Algoritmus se neustále vyvíjí a nezřídka jej lze připodobnit k umělé inteligenci. Jde totiž o to, že i pro Google je podstatné sledovat, jak lidé reagují po návštěvě webových stránek, zda tam nějakou dobu setrvají, zda se tam proklikávají na podstránky, nebo naopak po několika sekundách odtud urychleně mizí. Sleduje se i frekvence opakované návštěvnosti a tím pádem opravdový zájem o váš web. Nezaměřujte se tedy na roboty, ale na skutečné uživatele.