Seznamte se se SEO optimalizací

Setkáváte se s pojmem SEO poprvé? Pak bude na místě, abychom vám o této zkratce, za níž se skrývají pro vás zatím netušené možnosti, pověděli více.

Dnešní společnosti, menší firmy a dokonce i OSVČ prezentují svoji obchodní či jinou činnost zcela běžně na internetu. Je to v současné době jeden z hlavních způsobů reklamy a propagace pro prodej zboží či služeb. A tak pomocí internetových stránek a e-shopů se podnikatelské subjekty snaží získat, případně rozšířit svoji klientelu tím, že ji na internetu podrobně seznámí se svým výrobních, obchodním, či zprostředkovatelským programem, a službami, které jsou většinou spojené s podnikatelským záměrem a následným ziskem té které ekonomické skupiny.

search-engine-optimization-575032_960_720

Aby však webové a e-shop stránky byly co nejlépe vyhledatelné – tedy, aby je měl potencionální zákazník co nejrychleji na očích – vznikl vyhledávací nástroj, takzvaná optimalizace pro vyhledávače, anglicky Search Engine Optimalization (odtud zkratka SEO), která umožňuje zviditelnit internetové obchody, které by jinak mohly zůstat zcela nepovšimnuty. Optimalizace přispěje k tomu, aby se internetová stránka zobrazila na předním místě ve vyhledávači. A je jasné, že tato přední pozice zvýší šanci zadavatele na větší počet návštěvníků webu a tím se dostane do povědomosti většího množství potencionálních klientů. V podstatě jde tedy o souhrn úprav, jež pomáhají zvýšit návštěvnost stránek. Takže taková je rámcová odpověď na otázku „SEO co to je“.

seo-1746842_960_720

Aby mohl SEO nástroj snadno daný web najít, zadávají se do textu webové stránky či e-shopu konkrétní klíčová slova (KW – Key Word).

Existují dvě SEO techniky:

  • ON-PAGE faktory – SEO optimalizace je provedena přímo na konkrétní internetové stránce; může to být kupříkladu změna designu či úprava struktury
  • OFF-PAGE faktory – optimalizace mimo stránku; účinně přivádí na dané stránky čtenáře z jiných webů, například pomocí KW a odkazů (linkbuilding), které se zadají třeba do PR článků