Nízkosacharidová dieta – proč je dobrá?

.

S různými formami diet se poslední dobou roztrhl pytel. Je jich tolik a každá je svým způsobem osobitá a předchází jí několik zásad, které je nutné dodržovat k tomu, abyste úspěšně snížili vaši hmotnost. Jednou z nich je i nízkosacharidová dieta, která je mezi ostatními pokládaná za tu honosní.
zeleninový špíz

O co v ní běží?

Je to jednoduché. Principem diety je zaměřit se na snížení veškerého příjmu sacharidů na minimální množství.
Nepleťte si ji však s keto dietou, která příjem sacharidů zakazuje úplně.
Nízkosacharidová dieta je mnohem více ohleduplnější vůči některým druhům potravin, které sacharidy a z nich cukry povoluje, ovšem ne ty kalorické.
zelenina a nůž
Co je tedy zakázáno konzumovat?
1.     Přílohy– brambory, rýže, těstoviny
2.     Pečivo– všechny druhy pečiva (ať už bílé nebo celozrnné)
3.     Zeleninubohatou na škrob (kukuřice) a rajčata
4.     Ovoce– ty sladší druhy (banán, jahody, lesní plody – kromě borůvek)
5.     Pochutiny(brambůrky, krekry)
6.     Sladkosti(všeho druhu – čokolády, sušenky,…)
Jedná se o suroviny, které jsou bohaté na sacharidy a některé z nich i na cukry do takové míry, že se díky nim hromadí v našem těle přebytečný tuk.
francouzské sýry

.

Dieta zaměřená na tuky!

Této formě úpravy jídelníčku se také říká hodová z toho důvodu, že je v ní povoleno jíst i nezdravé a vysoce kalorické potraviny zaměřené na tuky. Můžete tedy jíst vajíčka na tisíce způsobů, slaninu, uzeniny, všechny druhy masa, mléčné produkty (včetně tvarohu a smetany), tučné sýry a další rostlinné a živočišní produkty, které sami uvážíte a máte je v oblibě.
Jediné, co si musíte hlídat je vhodný výběr příloh a střídání zeleniny (ať už tepelně upravené na másle nebo syrové). Možná se vám to bude zdát zpočátku nepředstavitelné – vypustit z vašeho stravovacího režimu pečivo a přílohy, ale pravda je taková, že je lze snadno nahradit.

Pouze dočasná záležitost

Ze zdravotního hlediska musíte myslet na to, že lidské tělo sacharidy potřebuje k získání energie a správné funkci mozku. Vyloučit jich z těla tedy můžete pouze dočasně, jinak se může stát, že se budete cítit unavení, bez energie a trochu i ne ve své kůži.
Dietu je vhodné dodržovat měsíc, kdy se tělesná hmotnost sníží a později přidat do jídelníčku jednou týdně menší množství těstovin nebo rýže. Z hlediska těch zdravějších sacharidů, které mají nízký glykemický index jsou však nejlepší brambory, které zasytí, jsou zdravé a udrží vás na nohou (ovšem ne ve smažené a pečené formě, ale pěkně krásně ty vařené).
 

Nízkosacharidová dieta – proč je dobrá?
4.5 (90%)4
.